SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA PREVOZNIKA
Družba D.R.D. TURIZEM 1 prevozne storitve d.o.o., Ulica pri velikih vratih 9, 6000 Koper, Slovenija, Matična številka 8185271000, Ident. št. za DDV in davčna številka SI 86407082 je prevoznik.
Potnik je vsaka oseba, ki rezervira vstopnico ali plača vstopnico za prevoz pri prevozniku v okviru avtobusne mreže, ki jo upravlja prevoznik.
1. Uporaba splošnih pogojev
Ti splošni pogoji poslovanja se uporabljajo kot sestavni del pogodb potnikov, in sicer za rezervacije potovanj in za prevoz potnikov v okviru avtobusne mreže, ki jo upravlja prevoznik.
V primeru sklenitve pogodbe preko spleta so splošni pogoji poslovanja sestavni del pogodbe.
2. Prevoznik
Družba D.R.D. TURIZEM 1 d.o.o., Ulica pri velikih vratih 9, 6000 Koper Slovenija je pogodbena stranka za rezervacije potovanj in tudi prodajalec vozovnic.
V primeru, ko je prevoznik sodelujoči partner, se zanje uporabljajo izključno njegovi pogoji poslovanja.
Sodelujoči partnerji (sodelujoči prevozniki) ne izvajajo prevoza potnikov pod blagovno znamko družbe D.R.D. TURIZEM 1 d.o.o..
3. Potnikova pravica do prevoza
3.1. Potnik ima pravico do prevoza le v primeru, ko je bila sklenjena pogodba o prevozu ali če je bila med potnikom in prevoznikom sklenjena rezervacija prevoza.
3.2. Prevoznik potniku s potrdilom o rezervaciji (glej točko 5.1) omogoča eno vožnjo med začetnim in končnim krajem navedenim na vozovnici. Potniku, ki je sklenil pogodbo s prevoznikom za določen prevoz, ni dovoljen kasnejši ali predčasni izstop.
3.3. Potnik, ki ima le sklenjeno rezervacijo ima ob vstopu v vozilo obveznost prevoza le, če je v vozilu dovolj prostih sedežev za celotno pot.
4. Prevoznikova spletna stran
4.1 Spletne strani prevoznika ni dovoljeno uporabljati za komercialne namene in se upošteva veljavni Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1).
5. Prevoznina (stroški prevoza)
5.1 Potnik plača stroške prevoza (prevoznino) v zameno za prevoz za določeno pot, prevoznik pa potniku izda vozovnico.
Vozovnica je plačana pot ali le rezervacije prevoza določene poti, ki je ali natisnjena ali v elektronski obliki (v datoteki PDF). Potnik mora prevozniku priložiti poleg vozovnice še osebni dokument potnika s fotografijo, saj je vozovnica vezana na osebo. Vozovnica se ne more prenašati iz osebe na osebo.
V primeru, ko prevoznik potniku izvrši rezervacijo v vozilu, se rezervacija ročno napiše ali pa je kot rezervacija natisnjeno potrdilo o plačilu, ki hkrati velja kot račun in potrdilo o rezervaciji.
Prevoznik vse potrditve rezervacije izda za izbrano pot v postopku rezervacije. Prevoznik izvrši postopek rezervacije tako, da na potrdilo o rezervaciji navede ime in priimek potnika ter po potrebi datum rojstva. Zaradi ugotavljanja upravičenosti potnika do prevoza ima prevoznik pravico, da ime potnika primerja s seznamom rezervacij.
5.2. Potnim mora pred odhodom izvesti postopek rezervacije, saj je vstop v prostor za potnike v vozilu dovoljen le z veljavnim potrdilom o rezervaciji na podlagi katerega se plača še prevoznina.
5.2.1. Potniki rezervirajo pot na sedežu prevoznika, v prodajnih agencijah, na samih avtobusih (po standardni ceni).
Rezervacija na avtobusu in vozilu je mogoča le, če je dovolj prostih sedežev za celotno pot.
5.2.2. Prevoznik potrditev rezervacije (podrobnosti naročila) shrani in pošlje potniku na njegov e naslov.
5.2.3. Vsak potnik z veljavno vozovnico ima pravico do prostega sedeža. Vnaprejšnja rezervacija sedeža ni mogoča. Potnik si v vozilu oz. avtobusu izbere sedež med prostimi sedeži. Potniki otroci in potniki invalidi imajo prednost pri izbiri sedežev.
5.3. nakup vozovnice preko spleta:
5.3.1. Potnik lahko najkasneje 48 ur pred odhodom odstopi od pogodbe sklenjene preko spleta, tako, da mu prevoznik vrne celotno prevoznino plačano po vozovnici.
5.3.2. Prevoznik potnika na spletu https://www.drd.si/sl/ obvešča o glavnih značilnosti storitev, o digitalni vsebini storitev, o končni ceni storitve, vključno z davki, in načinom izračuna cene, o informacijah glede morebitnih dodatnih stroških prevoza, o trajanju pogodbe, o pogojih za odstop od pogodbe.
5.3.3. Prevoznik zagotavlja potniku v postopku oddaje naročila pri sklenitvi pogodbe na daljavo z uporabo elektronskih sredstev, da izrecno potrdi, da se z oddajo naročila strinja s plačilom.
Potnik s klikom na gumb »Rezerviraj« ali »Plačaj« izvede rezervacijo ali nakup vozovnice, ki je zavezujoče naročilo, ki se nahaja v nakupovalni košarici. Prevoznik izda potrditev prejema naročila preko samodejnega e-poštnega potrditvenega sporočila, najkasneje v 48 urah po oddaji naročila.
Pogodba o prevozu ni sklenjena dokler prevoznik, ne sprejme naročila od potnika in dokler prevoznik potniku ne izda potrditev sprejema naročila s samodejnim e-poštnim potrditvenim sporočilom.
5.3.4. Prevoznik ne zagotavlja potniku sporočanja podatkov prek spleta brez napak. Prevoznik potniku ne zagotavlja vedno rezervacij ali nakup vstopnic preko spleta zaradi tehničnih težav. V kolikor pride do tehničnih napak na spletu, potnik ni upravičen do prihrankov ali znižanih cen vozovnic.
6. Nakup vozovnic
6.1. Potnik lahko plača vstopnico preko spleta, in sicer s kreditno kartico. Prevoznik lahko med izvedbo rezervacije izključi določene oblike plačila ter potnike napoti k drugim oblikam plačila. Na avtobusu oz. vozilu potniki kupijo vozovnico z gotovino ali s kreditno kartico.
6.2. Nakupi s kreditno kartico
6.2.1. Pri nakupu vozovnice s kreditno kartico bremeni potnikov račun po zaključku rezervacije.
6.2.2 Potnik plača bančne stroške, ki nastanejo v primeru storniranja knjiženja, povezanega s plačilom s kreditno kartico ter stroške zaradi odpovedi ali spremembe rezervacije.
6.2.3. Če potnik zamuja s plačilnimi obveznosti, nemudoma zapadejo vse terjatve iz enakega pogodbenega razmerja.
6.4.4. Potnik rezervacijo spremeni tako, da kontaktira prevoznika na telefonsko številko +386 (0)51 224 222 ali na e pošto info@drd.si.
7. Neveljavna rezervacija vozovnice
Potniki z neveljavno rezervacijo vozovnice ali neveljavno vozovnico morajo v času pregleda prevozniku navesti svoje osebne podatke in pokazati svoj veljavni osebni dokument s fotografijo.
Potnik je prevozniku kadarkoli tudi v času naključnega pregleda dolžan pokazati svojo vozovnico in svoj veljavni osebni dokument s fotografijo.
8. Potnikova pravica do spremembe in odpovedi rezervacije
8.1. Potnik lahko odpove rezervacijo in rezervira novo rezervacijo druge vozovnice ali zahteva naknadno vrnjen denar, če potnik te vozovnice ne uporabi. Voznik avtobusa ne more spremeniti ali odpovedati rezervacije, ampak lahko spremeni ali odpove rezervacijo le tako, da potnik kontaktira prevoznika na telefonsko številko +386 (0)51 224 222 ali na e pošto info@drd.si.
8.2. Potnik lahko odpove pogodbo, potem ko je že plačal vozovnico in zahteva novo rezervacijo druge vozovnice za drugo ali enako pot ali zahteva naknadno vrnjen denar (v skladu s točko 8.5), če potnik te vozovnice ne uporabi. V navedenem primeru potnik kontaktira prevoznika na telefonsko številko +386 (0)51 224 222 ali na e pošto info@drd.si.
8.3. Potnik lahko odpove pogodbo ali ponovno rezervira vozovnico (na primer sprememba povezave, časa odhoda, datuma potovanja ali imena potnika) do 4 ure odhodom.
8.4. V primeru odpovedi pogodbe zaradi druge rezervacije vozovnice lahko prevoznik potniku vroči kupon v znesku prevoznine vozovnice odpovedane poti, ki velja še 6 mesecev in potnik lahko v obdobju 6 mesecev rezervira novo pot.
Če potnik rezervira v obdobju 6 mesecev pot, katere cena je nižja, se preostali znesek kupona za vračilo ohrani in se lahko uporabi pri naslednji rezervaciji ali pri naslednjemu nakupu vozovnice.
9. Vozni redi
9.1. Prevoznik ima pravico so sprememb objavljenih časov in datumov potovanj, linij in prevoznin. Prevoznik ima pravico do sprememb voznih redov ter ima pravico do uporabe nadomestnih avtobusov.
9.2. V primeru sprememb po 9.1 točki teh splošnih pogojev lahko potnik odpove pogodbo s prevoznikom ali odpove rezervacijo in rezervira novo rezervacijo po 8. točki teh splošnih pogojev.
9.3. Prevoznik je dolžan potnika na podlagi plačane vozovnice za določeno pot, pravočasno prepeljati do določenega kraja. Prevoznik je odgovoren za škodo, ki nastane potniku zaradi zamude, razen če je zamuda nastala iz vzroka, ki ga prevoznik ni mogel odvrniti niti s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
9.4. Prevoznik je odgovoren tudi, če do zamude ali druge škode pride zaradi krivde prevoznika.
9.5. Če prevoznik ne začne ob času, ki je določen v pogodbi ali voznem redu prevoznika, lahko potnik oz. naročnik prevoza odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev prevoznine.
9.6. Za škodo, ki nastane zaradi zamude ali prekinitve potovanja, je prevoznik odgovoren do dvojnega zneska prevoznine. Navedeno pa ne velja v primeru, če je škodo prevoznik povzročil namenoma ali zaradi hude malomarnosti.
9.7. Sprememba voznega reda po sklenitvi pogodbe prevoznika s potnikom, ki ni nastal po krivdi prevoznika (npr. dolgotrajne posledice naravnih nesreč ali dolgotrajna gradbišča), prevoznik ne odgovarja za škodo in potnik ni upravičen do odškodnine.
10. Začetek potovanja
10.1. Potnik je na mestu odhoda 15 minut pred začetkom poti.
10.2. Če je potnik pravočasno (do 30 minut do odhoda) obveščen o zamudi oz. spremembi odhoda avtobusa oz. vozila z SMS-sporočilom, po e-pošti ali na kakšen drug način, potem v primeru odsotnosti potnika, preneha pogodba sklenjena s potnikom in prevoznikom, ob odhodu navedenem v sms-u ali e-pošti.
11. Odstop od pogodbe
11.1 Potniki v avtobusu oz. v vozilu upoštevajo navodila voznika in spremljajočega osebja, v kolikor potnik ovira delo voznika in/ali spremljajočega osebja oz. ne spoštuje njihova navodila, lahko prevoznik odstopi od pogodbe, po predhodnem ustnem opominu potniku.
11.2. Če je potnik pod vplivom alkohola ali prepovedanih drog, lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo, po predhodnem ustnem opominu potniku.
11.3. Če potnik ogroža varnost drugih potnikov ali občutno poslabša počutje drugih potnikov v vozilu oz. avtobusu, lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo, po predhodnem ustnem opominu potniku.
Potnik v primerih iz 11.2. in 11.3. točke ni upravičen do nadomestnega prevoza in ni upravičen do vračila prevoznine plačane po vozovnici, kljub temu, da je potnik plačal vstopnice.
11.4 Potnik ne sme kaditi v vozilu oz. avtobusu, tudi kajenje e-cigaret je na v vozilu oz. v avtobusu prepovedano. V kolikor kljub ustnemu opozorilu potnik kadi v vozilu oz. avtobusu lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo, potnik pa ni upravičen do vračila celotne ali delne prevoznine plačane po vozovnici.
11.5 Potnik odgovarja za škodo, ki jo je povzročil na/v vozilu oz. avtobusu ter je prevozniku dolžan povrniti škodo v skladu z Obligacijskim zakonikom.
11.6. Če potnik ovira prevoznika na način, da ne more opravljati prevoza potnikov, lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe, po predhodnem ustnem opominu potniku ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo, potnik pa ni upravičen do vračila celotne ali delne prevoznine plačane po vozovnici.
11.7. Potnik mora ves čas prevoza imeti uporabljen varnostni pas, v kolikor je po zakonu obvezen, sicer lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo.
11.8. Potnik lahko odstopi od pogodbe, preden se začne pogodba izpolnjevati, mora povrniti škodo, ki zaradi tega nastane prevozniku v skladu z Obligacijskih zakonikom.
11.9. Potnik ima pravico odstopiti od pogodbe pred začetkom izpolnjevanja te pogodbe, pri čemer je prevoznik dolžan potniku vrniti prevoznino, obdrži pa lahko 10%, če
- potnik odstopi od pogodbe, vsaj eno uro pred odhodom v domačem prometu ali
- potnik odstopi od pogodbe vsaj 4 ure v mednarodnem prometu.
12. Odgovornost potnika na mednarodnih linijah
12.1. Potnik na mednarodni liniji je dolžan spoštovati vse predpise poti po teh državah (potnik mora imeti veljaven potni list, veljaven vizum, itd.) V kolikor potnik krši zakonske predpise mednarodnih držav, vse posledice in sankcije nosi potnik.
12.2 Če potnik nima vseh veljavnih dokumentov, lahko prevoznik (voznik in spremljajoče osebje) odstopi od pogodbe, po predhodnem ustnem opominu potniku ter potniku prepove nadaljnjo vožnjo, potnik pa ni upravičen do vračila celotne ali delne prevoznine plačane po vozovnici.
12.3. Potnik ima kot prtljago na vozilu oz. avtobusu le tisto blago in tako količino blaga, ki je dovoljena za prehod mednarodne meje brez carinjenja.
13. Potniki - Otroci in mladoletniki
13.1. Za potnike (otroke in mladostnike) so vstopnice določene po ceni določeni na spletni strani https://www.drd.si/sl/prevoz-po-meri.
13.2. Za prevoz potnikov (otrok in mladostnikov) veljajo pogoji določeni v veljavni zakonodaji (Obligacijski zakonik, ZPPCP-1, itd).
14. Pravica potnika do posebnih želja in potreb
14.1. Potnik ob rezervaciji vstopnice oz. ob nakupu vstopnice napiše zahtevek prevozniku na e pošto info@drd.si. o posebnih željah in potrebah glede prevoza, pri čemer pa prevoznik obvesti potnika na njegovo kontaktno e pošto ali na sms mobilnega telefona takoj, najkasneje pa v roku 48 urah o razlogih za ugoditev oz. zavrnitev posebnih želja in posebnih potreb potnika.
15. Pravica potnika do prtljage
15.1. Potniku se v plačano prevoznino po vstopnici upošteva ročna prtljaga (največ 42 x 30 x 18 cm, do max. 7 kg) in en kos prtljage (max. 60 x 50 x 27 cm, do maks. 20 kg)
15.2. Potnik mora dodatno prtljago prijaviti prevozniku najkasneje 48 ur pred začetkom potovanja tako, da kontaktira prevoznika na telefonsko številko +386 (0)51 224 222 ali na e pošto info@drd.si.
15.3 Potnik mora prtljago označiti s svojim imenom in naslovom zaradi vračila.
16. Pravica potnika v primeru zamude in prekinitve prevoza
16.1. Prevoznik, v primeru odpovedi vožnje ali prekinitve vožnje, obvesti potnika na njegovo kontaktno številko mobilnega telefona takoj, ko to izve oz. najkasneje 30 minut pred načrtovanim odhodom.
Potnik prevozniku za namen iz 16.1 točke posreduje kontaktno številko mobilnega telefona.
16.2. V primeru, če prevoznik prekine prevoz zaradi vzrokov, za katere potnik ne odgovarja, ima potnik pravico:
- zahtevati, da ga prevoznik s svojim ali drugim prevoznim sredstvom prepelje do namembnega kraja;
- zahtevati, da ga prevoznik skupaj s prtljago v primernem roku prepelje v odhodni kraj in mu vrne prevoznino;
- odstopiti od pogodbe in zahtevati od prevoznika vrnitev prevoznine, ki bo potniku vrnjena v roku 14 dni.
17. Odškodninska odgovornost potnika in prevoznika
17.1.Potnik ima pravico do uveljavljanja škode. Potnik mora dokazati škodo v skladu z Obligacijskim zakonikom ter drugimi zakonskimi predpisi, pri čemer pa utemeljenost vložene odškodninske tožbe presoja pristojno sodišče.
17.2. Prevoznik odgovarja za škodo zaradi izgube ali poškodbe ročne prtljage, če potnik dokaže, da je za škodo kriv prevoznik, pri čemer za poškodbo stvari, ki jih ima potnik pri sebi, je prevoznik odgovoren po splošnih pravilih o odgovornosti.
18. Izvensodno in sodno reševanje sporov
Splošne pogoje poslovanja in izvajanje storitev platforme za rezervacije ureja slovensko pravo, v skladu s katerim se tudi razlagajo, razen če drugače določajo kogentna kolizijska pravila. Kakršen koli spor, ki izhaja iz teh splošnih pogojev in naših storitev, se rešuje izključno pred pristojnimi sodišči v Sloveniji.
Če je katera koli določba teh splošnih pogojev neveljavna, neizvršljiva ali ne zavezujoča oziroma taka postane, prevoznika še naprej zavezujejo vse ostale določbe teh splošnih pogojev. V takem primeru se taka neveljavna določba vseeno uveljavlja v največjem obsegu, ki ga dovoljuje veljavno pravo, potnik pa soglaša, da bo sprejel vsaj podobne učinke, kot so učinki neveljavne, neizvršljive ali ne zavezujoče določbe glede na vsebino in namen teh splošnih pogojev.
V skladu z novo veljavno Uredbo, in sicer Regulation (EU) 2024/3228 of the European Parliament and of the Council of 19 December 2024 repealing Regulation (EU) No 524/2013, and amending Regulations (EU) 2017/2394 and (EU) 2018/1724 with regard to the discontinuation of the European Online Dispute Resolution Platform (Text with EEA relevance), se je po 20. marcu 2025 potrebno obrniti na Nacionalno kontaktno točko v Sloveniji, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
Slovenija, tel: +386 1 400 35 13 +386 1400 3588, e sporočilo: nkt.mgts@gov.si.
Prevoznik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov in zagotavlja učinkovito obravnavo pritožb na vseh prodajnih mestih. V primeru težav nas pokličite na telefonsko številko +386 (0)51 224 222, pošljite elektronsko sporočilo na e naslov: info@drd.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, prevoznik upošteva določila veljavnega Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (SRPS) in v skladu s 32. členom tega zakona v splošnih pogojih priznava Nacionalno kontaktno točko-Slovenija.
Na podlagi Uredbe 524/2013/EU je bila ustanovljena enotna vstopna točka za reševanje sporov, ki izvirajo iz spletne prodaje. Prevoznik kot ponudnik blaga in storitev na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom na elektronski in s klikom na povezavo boste preusmerjeni na platformo https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL.
Za dodatno pomoč se lahko obrnete na Nacionalno kontaktno točko - Slovenija. Podatki so navedeni na povezavi: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.complaints.odrList.
Navedena ureditev ima podlago tudi v Svetu o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.
Ti splošni pogoji in vsi povezani Pogoji in usmeritve ter tudi vsi ločeni sporazumi, s katerimi vam prevoznik zagotavlja storitve se razlaga v skladu z zakoni Republike Slovenije.
Prevoznik si prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno, v kolikor pa to ne bo možno, bo za reševanje teh sporov pristojno sodišče v skladu z veljavnim zakonom o pravdnem postopku.
Prevoznik skladno z zakonskimi normativi ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Koper, 20.1.2025